Nationellaprov..

Och ännu en gång har bloggen fårr ligga nere några dagar.. Har haft nationella och jag har varvat hästarna med plugg. Vi behöver ju inte ens prata om hur det har gått på proven. 
 Vi tar och pratar om ridningen istället.
Jag har ridit Extra alla dagar denna veckan och har planerart att göra det resten av dagarna. Som det ser ut nu ska jag fortsätta med.
Temat var även denna veckan att rida framåt och få framåtbjudning. 
I måndags använde vi bommar för att få mer avstånds träning och framåtbjudning. Grammanen fick även åka fram för lite extra hjälp för oss.
I tisdags joggade jag bara igenom henne! Hon hade nog en himla massa träningsvärk men den joggade vi bort. Ävven här hade vi lite övningar för att jobba framåt men inte lika ansträngande som annanrs. 
Igår (onsdag) så hoppade vi. Jag satte upp två hinder som jag rullade på. Hon var riktigt sur igår och skulle inte alls göra som jag ville men i slutet jobbade hon på bra och gjorde precis som jag ville. Hon följde min minsta vink. Den känslan!! När man hittar varandra och kompromissar!
 
Det kommer lite bilder efter kvällens ridpass!!
Allmänt | |
Upp