Ponnybus och gårdagen

Jag har helt glömt bort att skriva om när jag red sessan (min ponny) i onsdags. 
 
Jag har inte ridit ponny på evigheter, jag har mest fokuserat på Extra och min kusin rider Sessan annars.
Mitt mål med passet var att få henne mjuk och sammarbeta. Hon har blivit lite stel sen jag slutade rida henne.. Men jag red på och lyckades få henne riktigt fin i skritten och traven men usch galoppen ska vi inte prata om.. Där skulle hon inte alls och var bara skit förbannad och skulle inte. Så jobbade vidare och till sist gick det bättre och då tog jag några språng med henne. Hon var helt tokig. Hon sög tag i alla hinder och man kunde inte stoppa henne! Men som tur låg hindren bara på 30cm så det gick bra.
 
Igår så longerade jag Extra. Hon har gått hårt några dagar och då lätt jag henne gå på linan och joggade lite inspänd. Släppte henne sedan på banan och busade lite. Jag tycker det ger ett bra band mellan mig och Extra. Vi blir tajtare vänner. Idag ska hon få vila för att jag är i skolan hela dagen. Annars brukar jag vara "ledig" första passet/lektionen på fredagarna. Då brukar jag lägga tid på att rida och vara i stallet. 
Imorgon kanske min moster skulle rida Extra för att jag är på konfirmatin hela löradagen... 
Men på söndag igen är vi igång och rider igen. Vi ska även röja i sommarhagarna om vädret tilllåter.
 
Allmänt | |
Upp