Hejsan hejsan

Jag har inte varit hemma på hela helgen så ingen ridning.. Men idag var vi på det igen! Har lite roligt och tråkigt att berätta .. 
Vi börjar med de bra: dagens ridpass!
Trodde jag skulle ha en piggelin till häst men hon var samlad och lugn! Får nog inse att hon inte kommer bli den hästen som blir tokig av vila ;) 

Dagens pass då. Idag var min pojkvän med i stallet så jag fick mycket hjälp under dagens pass! Jag har börjat få idé torka men med hans hjälp så blev det ett riktigt bra och nyttigt pass!!
Vi arbetade med bommar och mina tankar mest idag!
Vi gjorde olika övningar med bommar och blandade in hinder och massa sådant som man aldrig kan nöta för mycket! Det var riktigt tyckte jag och Extra men nu har jag fått insperation och även insett vad jag behöver öva på! 
Jag skrev att vi jobbade med mina tankar också och det behövs, varje pass!
Jag vill gärna hjälpa hästen allt för mycket när hinder och bommar blandas in för att jag känner mig osäker, jag litar inte fullt ut på hästen och börjar då plocka i dom.. Mindre bra men de är på avvänjning så idag jobbade vi med att jag skulle låta hästen sköta jobbet och jag skulle styra bara och mer skulle jag inte göra! Usch det var riktigt jobbigt i början men de gick riktigt bra i slutet!! Riktigt nöjd över mig och Extra!! Tackar för all hjälp jag kan få!

Till det dåliga då..: jag har kännt att det är något som inte stämmer och min magkänsla hade rätt.. Sadeln. Sadeln är problemet.. Suck.. När man ridit en längre stund känner man att sadeln glider back och den ligger knäppt. Kollade lite på den idag och som sagt ligger den och klämmer på Extra och är inte helt hundra.. Orkar inte sånna här grejor.. Ska be min tränare och lite mer kunnit folk titta på den och så får vi se om den ska bytas eller hur vi gör.. 
Man ska alltså lyssna på sin magkänsla.. 

Imorgon ska jag prova en annan sadel vi har i stallet.. Den ligger inte helt hundra men bättre än min egna så får se om den funkar under tiden tills vi löst allt. 
Imorgon nöter vi vidare med jobbiga övningar!! Skriver imorgon igen!!



Allmänt | |
Upp