Allt handlar om mål

Jag hade tänkt dela med mig av mina och Extras mål inför detta året. Jag har mål stora som små.
 
* Ett av mina första mål är att lyckas muskla och bygga upp den hästen jag en gång hade. Jag vill att Extra ska vara musklad för att få alla förutsättningar att kunna orka med tävlingar, meetings och även enkla grejor som hemma träning och hoppträningar. Utan muskler är chansen större att hon går sönder och det blir en oönskad vilopaus och fler veterinärbesök. 
* Jag vill utvecklas på tävlingsbanorna!! Jag vill få stabila rundor nu i de låga klasserna och långsamt klättra uppåt i klasserna sakta men säkert. Jag vill inte bara slänga runt utan jag vill ha snygga rundor och se utveckling på min ridning.
* I år vill jag ha startat 110cm. Självklart vill jag högre upp i klasserna men jag tycker att detta är ett bra mål då man inte ska gå för snabbt framåt. 
* Jag vill ha stabila rundor på 100cm, gärna med resultat. Innan man stiger i klasserna tycker jag att man ska ha stabila rundor i lägre klasser. 
 
Oj det var mycket mål om just tävlingsdelen ;) Dessa är de mål jag har för detta året och jag ser framemot och se om jag lyckas med de. Jag känner att vi är på gång nu äntligen får jag komma ut på tävlingar på riktigt och jag har förutsättningar för att lyckas. Med en fin häst i stallet, med en bra tränare, en stötande familj och en väldigt hjälpsam pojkvän. Jag är nog den lyckligaste i hela världen.
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp